Creatina

ued
 
 
Creatina (methylguanidine-acetic acid) este o substanta produsa de organism ,pentru a reface energia potentiala.Este alcatuita din trei aminoacizi: arginina, glicina si metionina.Creatina este sintetizata in ficat,pancreas si rinichi .Se mai gaseste in carne si peste.

Creatina reface rezervele de energie (ATP) in muschi.
ATP- molecula care poseda o rezerva de energie,aceasta energie este folosita in muschi,datorita pierderii unei molecule de fosfat din ATP. Când toate moleculele de ATP sunt consumate, începe să actioneze fosfocreatina. El dă moleculei ADP fosfatul sau, astfel re-pompand energie și transformându-l înapoi în ATP.
Cercetarile au aratat ca :cu cat mai multa creatina este depozitata in celulele musculare ,cu atat mai rapid regenereaza ATP-ul ,si respectiv muschii au un potential energetic mai mare.

Creatina mareste sinteza de proteine si creste masa corpului.
Creatina mareste sinteza de proteine in celulele musculare,datorita fluxului suplimentar de apa , ceea ce face muschiul mai voluminos si puternic.
 
Cand si cum sa consum creatina?
Se recomanda creatina monohidrata,deoarece este forma pura a creatinei si cea mai de baza ,folosita de zeci de ani.
Daca nu ai mai incercat creatina pana acum,incepe cu doze de “soc” –cate 5 grame de 4 ori pe zi in decurs de 5 zile.Continutul de creatina in muschi creste rapid.
 
Dupa aceasta faza de “incarcare “ se face o tranzitie la normal : 5 grame 40 min inainte de antrenament si cate 5 grame in zilele fara antrenament.
Faza de “incarcare” are rolul de a ridica rapid nivelul de creatina in muschi timp de cateva zile ,ulterior coborand doza la 5 grame pe zi.Studiile au demonstrat ca aceasta metoda ofera un efect maxim .
 
Metodele optimale de “incarcare”:
 
Incarcare:
 
•   10 g. (5+5) in decurs de 5 zile
•   5 g. In decurs de 5 zile
•   3 g. In decurs de 7 zile

Continuare:
 
•  2 g. In decurs de 5 saptamani.

Creatina actioneaza si mai efectiv cand este consumata impreuna cu carbohidrati simpli .Acest lucru se datoreaza faptului ca organismul cand primeste carbohidrati , produce insulina ,care la randul sau ajuta depozitarea creatinei in muschi.

Creatina se ia impreuna cu ceva dulce (suc ,ciocolata…).Creatina nu trebuie dizolvata in apa fierbinte ,deoarece temperatura ridicata v-a distruge moleculele de creatina.

Concluzii :

• Creatina dă puterea pentru antrenament, intareste muschii si ajuta la recuperare. Unii oameni de știință chiar cred că există o legătură între creatina și procesele anti-catabolice. Deci poti consuma acest supliment fara dubii.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s