Piept

hdr2

 
Exercitii pentru piept

Mai bine putine exercitii dar bune , de aceea o sa descriu doar cateva exercitii de baza ce maresc considerabil masa pectoralilor.

11

Exercitiu de baza pentru piept , pentru dezvoltarea puterii si volumului muschilor .In acest exercitiu se folosesc cele mai mari greutati de lucru, ce il face extrem de efectiv in dezvoltarea pectoralilor.

Acest exercitiu este de preferat sa fie facut primul deoarece  :

  1. Accentuati atentia asupra partii superioare care creste dificil.
  2. Primiti posibilitatea de a tine in evidenta sarcina de lucru , marind greutatea de pe haltera.
  3. Aceasta pozitie permite excluderea din lucru a tricepsilor.

 
Variatia prizei permite accentuarea sarcinii de lucru pe latimea pieptului –partea externa , mijlocul sau interiorul partii de sus a pieptului.De obicei se foloseste priza  medie, in care mainile sunt puse putin mai largi decat umerii.Inclinarea bancii – 35 grade .Bara nu trebuie sa atinga pieptul si nu trebuie indreptate coatele pana la capat in punctul de sus.

21
 
Un exercitiu efectiv pentru dezvoltarea volumului si formei pieptului.Ca si Impinsul halterei din inclinat

dezvolta bine partea de sus a corpului , dar accentul cazand pe partea de sus a pieptului.In acest exercitiu nu trebuie micsorata amplituda .In pozitia inferioara trebuie sa intindem puschii pieptului neaparat,dar pentru asta trebuie sa alegem greutati grele , dar in acelasi timp manevrabile.

31

Acesta este un exercitiu care formeaza partrea superioara a pieptului.Secretul principal fiind abaterea de la pozitia obligatori pentru restul exercitiilor.In timp ce impingeti ganterele , incercati foarte incet , fara a pierde echilibrul, sa le coborati cu mainile drepte in directia pelvisului.Ajungand in punctul in care nu mai puteti tine ganterele, veti obtine punctul de  proiectiei(in jos, pe vectorul fortei de atractie ).

Executand exercitiul in asa stil veti obtine un stres bun pentru partea superioara a pieptului .Amplituda completa , este necesara intinderea muschiului in pozitia inferioara.Panta poate fi atat in pozitie inclinata cat si declinata (pozitia clasica este de 35 grade).Se recomanda varierea inclinatiei/declinatiei .Nu luati greutati prea mari .
 
Image 41

Stai intins pe o banca inclinata (intre 20 si 40 de grade), cu capul in jos si picioarele fixate pentru a preveni alunecarea, prinde haltera de deasupra la distanta egala sau mai mare decit a umerilor.

Coboara haltera la nivelul pectoralilor inferiori cu o miscare controlata. Extinde bratele si expira la sfirsitul miscarii. Acest exercitiu contracta pectoralul mare (in special fibrele inferioare), tricepsul brahial si deltoidul anterior.

Acest exercitiu este util pentru a evidentia santul aflat sub pectoralul mare. Folosind greutati mici si aducind haltera la nivelul gitului pectoralii mari sunt intinsi corect. Ridicarile de haltera in plan inclinat pot fi realizate cu ajutorul unui suport ghideaza miscarea halterei.

 
41
 
Stai intints pe o banca cu picioarele pe podea, tinand o gantera cu ambele maini.Inspira si coboara gantera in spatele capului ,cu coatele usor indoite . Expira si intoarce-le la pozitia initiala.Acest exercitiu dezvolta cea mai mare parte a pectoralului mare,capul lung al tricepsului brahial, rotundul mare ,marele dorsal ,dintatul anterior ,romboizii si pectoralul mic.
 
      Ultimii trei muschi stabilizeaza scapula astfel ca , atunci cand se misca , humerusul sa aiba o baza stabila.

Daca efectuezi acest exercitiu pentru a dezvolta cutia toracica ,trebuie sa folosesti greutati mai mici si sa eviti indoirea exagerata a coatelor. Daca este posibil , foloseste o banca de forma convexa sau asaza-te transversal pe ea astfel incat pozitia pelvisului sa fie mai jos decat a umerilor .Inspira adanc la inceputul exercitiului si expira doar la sfarsitul executiei.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s