Culturism

MikeMentzer2

Culturismul   este sportul dedicat dezvoltării musculaturii printr-o combinație de antrenamente cu greutăți, mărirea numărului de calorii consumate și odihnă.

Culturiștii de performanță își etalează fizicul (in esenta e un concurs de frumusete) în fața unei comisii de arbitri, care acordă voturi bazate pe mai multe criterii (masă musculară, definire, separare, simetrie, proporționalitate etc).
Unul dintre cei mai celebri culturisti este tuturor cunoscutul Arnold Schwarzenegger, care, înainte de a deveni cel mai bine plătit actor din lume și guvernatorul statului California, a fost multiplu campion mondial la amatori și profesioniști, precum și deținătorul a șapte titluri Mister Olympia, în cea mai importantă competiție a culturismului profesionist.

Sala de forta ne ofera posibilitatea unica de a ne antrena ce ne dorim:

  • puterea
  • masa musculara
  • rezistenta

Intre aceste 3 tipuri de antrenamente sunt mici diferentieri de antrenare,fiecare alege ce vrea.

Bodybuildingul este sportul plasat  intre powerlifting ( antreneaza puterea) si crossfit (antreneaza rezistenta) . Bodybuildingul ne ofera posibilitatea in acelasi timp sa antrenam si rezistenta si puterea in acelasi timp primind si un maxim de masa musculara.

Care sunt diferentele de antrenament intre culturism , powerlifting si crossfit?

In primul rand numarul de repetari care pentru toti e diferit :

  • bodybuilding 6-12  repetari
  • powerlifting 1-5
  • crossfit antrenamente pe scheme de genul 10-20-30

Greutatile folosite:

  • bodybuilding – gretatii medii care sa permita sa faci mai mult de 5 repetari
  • powerlifting -greutati foarte mari care le permit sa faca doar cateva repetari
  • crossfit -greutati mici , ce le permit sa lucreze practic fara pauze intre exercitii.

Pauza intre serii:

  • bodybuilding : 30 sec- 2 min
  •  powerlifting : 3 -5 min
  • crossfit : practic fara pauze intre serii

 

Fiecare isi alege ce are nevoie ,eu am ales culturismul deoarece creste si rezistenta si masa musculara .Si acum nu incercati sa comparati un culturist cu un powerlifter , pentru ca ei antreneaza proprietati diferite ale muschilor ,la fel nu poate fi comparat nici cu crossfiterii.

Asta cum ai incerca sa compari o masina si un copac , adica nu prea au termeni de comparatie , in ceva e mai tare primul , in ceva al doilea.

Mituri  in bodybuilding :

1.Daca ma las de sala muschii se transforma in grasime

Adevarul este ca muschii nu pot sa se transforme in grasime, deoarece muschii si grasimea sunt doua tipuri complet diferite de tesut.Deci afirmatia  “daca nu mai antrenezi muschii , acestia se transforma in grasime” este total falsa.

2.Este nevoie de repetari rapide pentru definire musculara si de repetari lente pentru a creste masa musculara.

Pentru a creste in masa musculara trebuie sa progresezi greutatile.Daca vrei sa-ti pastrezi muschii la aceiasi dimensiune poti sa te antrenezi la fel de fiecare data.
Definirea musculara se face in functie de doua caracteristici corporale: marimea muschilor si lipsa grasimii. Deci, daca vrei o  buna definire musculara, trebuie sa ai masa musculara dar si sa iti reduci grasimea corporala.

Concluziile le trageti singuri .

Succes la antrenamente.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s