Proteinele

Ce sunt proteinele si la ce ne ajuta ?


Proteinele sunt molecule mari, alcatuite din aminoacizi. In organism, exista 22 de aminoacizi din a caror combinatie rezulta o varietate infinita de proteine. Dintre acestia, 9 aminoacizi nu pot fi sintetizati de organism, fiind produsi doar de plante. Ei se numesc aminoacizi esentiali si trebuie sa se gaseasca in mod obligatoriu in dieta. Proteina consumata nu poate fi absorbita in sange ca atare, de aceea este desfacuta de acizi si enzimele digestive in aminoacizii componenti, si doar ei sunt absorbiti in sange.

 

Care este rolul proteinelor in organism?

Proteinele au in principal un rol structural, adica sunt un fel de caramizi folosite la constructia celulei, a tesuturilor si a organelor. Proteinele sunt folosite si in distrugerea anticorpilor, adica joaca un rol foarte important in imunitatea organismului, intra in alcatuirea unor hormoni sintetizati, de exemplu in hipofiza sau in pancreas, au rol in transportul diferitelor minerale, vitamine sau al altor substante in sange.

Proteinele ​​îndeplinesc următoarele funcții:

    1. constructive
    2. hormonale
    3. enzimatice
    4. protectoare
    5. transportatoare
    6. energetice

Bilanțul azotului

O parte din proteinele necesare pentru cresterea masei musculare elibereaza energia necesare mentinerii activitatii zilnice , iar azotul pe care il contineau va fi scos din organism prin urina.

De obicei, corpul uman pierde 25-30 g de proteine ​​pe zi, deci alimentele bogate in proteine ​​trebuie să fie întotdeauna prezente în cantități potrivite.Necesarul minim de proteine zilnic pentru persoanele care nu se ocupa cu sportul este de 37 grame pentru barbati  si 29 grame pentru femei.
Necesarul zilnic pentru cei ce fac bodybuilding este de 1,5-2,5 grame /kilogram greutate corporala.

Adica daca ai 70 kg , ai nevoie zilnic de  105-175 maxim , cred ca cel mai bine ar fi media dintre aceste 2 cifre , adica 2 grame / kilogram masa corporala.

Trebuie sa stiti ca nu toate proteinele sunt la fel de valoroase , cele care contin toti aminoacizii esentiali sunt cei mai valorosi , nu trebuie sa ne lasam pacaliti de produsele care au multe proteine la 100 grame ,pentru ca de cele mai multe ori sunt proteine de calitate proasta.

Prin urmare, proporția  de proteine ​​animale (carne,pește, carne de pasăre, brânză, cascaval, ouă, lapte), ar trebui să fie de cel puțin 60-80%, ceea ce va oferi compoziția de aminoacizi optima dorita.
Restul de 20-40% sunt proteine ​​vegetale. Acest raport de proteine ​​de origine animală și vegetală este necesar de respectat la fiecare masa ,pentru cresterea masei musculare rapide.

Cele mai importante surse de proteine pentru cresterea masei musculare:

ptote

Cantitatea de proteine pentru 100 grame produs

  1. Carne                 14-20 g
  2. Peste                  12-16 g
  3. Oua                         12 g
  4. Cascaval                  30 g
  5. Lapte                         5 g
  6. Paine                     5-10 g
  7. Fasole                       20 g
  8. Mazare uscata           20 g

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s